שמאי המקרקעין, גיל לזר, מעריך שהתקנת מעלית משביחה את ערך הנכס ועם התקנת המעלית בבניין הקומות עולה ערך הדירות בהתאמה – הקומה הראשונה עולה באחוזים ספורים והקומה האחרונה עולה בעשרות אחוזים. לכן מי שגר גבוה יותר השתתפותו לרוב בעלויות גבוהה יותר באופן יחסי שכן הדיירים בקומת הקרקע אינם לוקחים חלק במשחק.
וכמה צריך להשקיע בפרוייקט? לדברי לזר, דרישות הרשות המקומית, מעבר להסכמת 75% אחוז מהדיירים הינן דו"ח אקוסטי ובטיחותי והטל השבחה שיכול להגיע ל-10,000 שקל לבניין. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, מסביר שקיימים שני סוגים של מעליות, הידראולית וחשמלית. התקנת מעלית הידראולית יקרה בכ-25 אלף שקל יותר מאשר מעלית חשמלית, והעלות הממוצעת של התקנת מעלית חיצונית חשמלית בבניין בן 4 קומות היא כ-80 אלף שקל.
מחיר התקנת המעלית אינו כולל גם את עבודות החשמל וההגדלה לתלת-פאזי, שיש להזמין דרך חברת החשמל. כמו כן לעתים נדרשות גם עבודות בנייה כהכנה למעלית בסדר גודל של בין 30,000-40,000 שקל. סיב אומר שההבדל בין מעלית הידראולית לחשמלית הוא אופן פעולתן, כאשר מעלית הידראולית פועלת על לחץ שמן וכיוון שאינה חשמלית, לא ניתן להתקע עמה.
ההיחלצות במידת הצורך במעלית הידראולית היא עצמית ונעשית על-ידי לחיצת כפתור המורידה את המעלית לקומה הראשונה בעזרת לחץ השמן. זאת, בניגוד למעלית החשמלית שבה לא ניתן לבצע חילוץ עצמי ובמקרים של הפסקות חשמל ותקלות למיניהן, יש צורך בחילוץ מקצועי". עם התקנת המעלית עלולות לצוץ בעיות. למשל, אם לא היה קיים פיר ויש מרתף בבניין, עלול להיווצר מצב בו לא יהיה ניתן לחצוב יסודות למעלית.
נושא חשוב מאוד שעלול לגרום בעיות עתידיות הוא האיטום של פיר המעלית (במעלית חיצונית), איטום נכון ימנע בעיות של רטיבות בעתיד. לדברי יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, ד"ר יואב סרנה, ועדי בתים הבוחרים להוסיף מעלית לבניין ישן, יכולים, בתכנון הנדסי נכון, לנצל את הוספת פיר המעלית לצורך חיזוק הבניין כנגד רעידות אדמה.